.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختلاس 40 میلیاردی، بابلی ها را به خیابان ریخت
اختلاس صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل جمع زیادی از طلبکاران این صندوق را به خیابانها ریخت و مسیر میدان ولایت تا پل موزیرج را دچار
اختلاس 40 میلیاردی، بابلی ها را به خیابان ریخت

اختلاس صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل، مردم را به خیابانها ریخت.

به گزارش شمال نیوز ، اختلاس صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل جمع زیادی از طلبکاران این صندوق را به خیابانها ریخت و مسیر میدان ولایت تا پل موزیرج را دچار ترافیک سنگین کرد.
طلبکاران اعم از مرد و زن با تجمع در جلوی درب صندوق قرض الحسنه کشاورزان واقع در ایستگاه آمل خواهان موجودی خود از اعضای صندوق شدند.

تجمع اعتراض آمیزمردم به خاطر اختلاس 40 میلیارد ریالی صندوق قرض الحسنه کشاورزان این شهرستان که قصد آتش زدن این صندوق را داشتند؛ نیروی انتظامی ، نیروهای امنیتی، دادگستری، دادستانی، فرمانداری و غیره را واداشت که برای رفع و توجیع طلبکاران به صحنه حضور یابند.

یکی از طلبکاران که مبلغ 200 میلیون ریال در صندوق قرض الحسنه پس انداز داشت؛ گفت: از یک ماه گذشته تاکنون اعضای صندوق تا پاسی از شب مشغول کار بودند که در گذشته این موضوع سابقه نداشت.

ه-ج در گفت و گو با خبرنگار اظهارداشت: از چند روز گذشته زمزمه اختلاس به میان آمد تا اینکه صبح امروز تعداد زیادی از مردم به خیابانها ریختند و خواهان حق خود از این صندوق می باشند.

وی بیان کرد: وقتی برای اعتراض به صندوق رفتم یک سکه بهار آزادی به من دادند که سر و صداییم را بخوابانند که این حرکت برای چند نفر دیگر هم اتفاق افتاده بود.

یکی دیگر از طلبکاران نیز به خبرنگار ما خاطرنشان ساخت: دادن سکه بهارآزادی از چند روز گذشته به طلبکاران آغاز شده بود و آن را سود مبلغ موجودی خواندند.

رییس دادگستری بابل نیز با حضور در بین تجمع کنندگان صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل گفت: هیچ کس فعالیت این گونه موسسات و صندوق ها را تایید نمی کند و مجلس و بانک مرکزی باید این موضوع را با اصلاح قانون پیگیری کند و دادگستری تنها وظیفه امنیت و رسیدگی به شکایات مردم را بر عهده دارد.

"عبدالله رضییان" اظهارداشت: صندوق قرض الحسنه باید با تایید نیروی انتظامی فعالیت خود را آغاز کند و بارها مشکلات قانونی فعالیت صندوق قرض الحسنه که بنده به عنوان رییس دادگستری آن را قبول ندارم پیگیری و اعلام شد که جز دردسر برای ما چیزی به همراه ندارد.

وی اضافه کرد: در گذشته نیز صندوق قرض الحسنه مهدی موعود بابل نیز مبلغ 380 میلیارد ریال به 28 هزار سپرده گذار بدهکار بود که مشکل با صبرو تمحمل و همکاری خود مردم حل شد.

وی ادامه داد: با هرخاطی که شهر را دچار مشکل امنیتی کند برخورد قانونی می شود و طلبکاران می توانند برای رسیدگی به مشکلات خود از طریق شکایت به دادگستری اقدام کنند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر این صندوق مبلغ 40 میلیارد ریال به تعداد 12هزارسپرده گذار بدهکاراست و به همین اندازه نیز از مردم طلب دارد.

رییس دادگستری بابل با بیان اینکه با هیچ کس تعارف نداریم؛ یادآورشد: از این ساعت هیچ یک از اعضای صندوق حق خارج کردن یک برگ کاغذ اعم از پول، چک، ویا ردو بدل حساب کتابی را ندارد و تمام اموال اعضای هیات مدیره و هیات امناء توقیف شده است.

"رضییان" یاد کرد: در حال حاضر "حاجی صالحی "مدیر عامل صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل بازداشت است و از همین جا اعلام می کنم هرکس به این صندوق بدهکار است ، برگرداند و با کوچکترین خیانت برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجمع یک معضل امنیتی است؛ خاطرنشان ساخت: یک فرد به نمایندگی از سوی دادگستری بابل در صندوق قرض الحسنه به طور دایم حضور می یابد تا به سوالات طلبکاران رسیدگی کند.

در خاتمه این سخنرانی که در جنب صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل انجام شد یکی دیگر از اعضای صندوق توسط پلیس و با دستبد دستگیر و تحویل مراجع قانونی شد.

خاطر نشان می شود ، در این اختلاس و تشابه اسمی این صندوق با تعاونی اعتباری عام کشاورزان استان مازندران ، عیسی بابائی مدیرعامل تعاونی اعتباری عام کشاورزان مازندران طی تماسی با پایگاه خبری شمال نیوز با اعلام اینکه این صندوق هیچگونه ارتباطی با تعاونی اعتباری عام کشاورزان مازندران ندارد .

وی خاطر نشان کرد، این صندوق بصورت تک شعبه ای در شهرستان بابل فعالیت داشته و تعاونی اعتباری عام کشاورزان داری مجوز از وزارت تعاون و دارای 18 شعبه فعال در استانهای مازندران و گلستان مشغول به فعالیت می باشد و در آینده نزدیک این تعاونی تبدیل به موسسه مالی اعتباری با مجوز از سوی بانک مرکزی خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 شهريور 1389
موضوع فعالیت صندوقهامربوط به دهه 70 بوده که با مراجعه به اداره ثبت اسناد اقدام به ثبت موسسه فعابیت خود را با اسما متبرک ائمه معصومین شروع ولیکن حوزه فعالیت غالب انها هم ربوی و هم خارج از چارچوب قوانین پولی و بانکی کشور بوده و هست لاکن از اذر ماه سال 83 به بعد بر اساس مصوب هیئت محتر م وزیران ثبت هر گونه شرکت اعم از صندوق و یا موسسه اعتباری باید با مجوز کتبی بانک مرکزی باشد و باستناد ان قانون بازار غبر متشکل پولی در مجلس محترم از دور ششم تابحال مورد پی گیری و قرار شد مسئولیت نظارت انها از سوی سازمان اقتصاد اسلامی باشد که متاسفانه برخی از انها هنوز خود را با شرایط این نهاد موثر تطبیق نداه انچه را که مهم است اینکه این صندوق در سالهای 85تا تا87 باو جود اعلام بانک مرکزی بر ممنوعیت تبلیغات موسسات فاقد مجوز انها تبلیغات وسیعی در رسانه استانی داشته که بنظر انها هم باید به شهروندان بابلی پاسخگو باشند چون مردم باستناد تبلیغات انها به این موسسه اعتماد و سپرده گذاری کردند و از این دست تخلف در این حوزه هم برای موسسات اعتباری و هم صندوقها وجود دارد که مقامات ارشد محترم استان بایستی تدبیری در این زمینه اتخاذ فر مایند
علی 10 شهريور 1389
حلا نوبت شمردن یکی پس از دیگر هستیم

شهر بی کلانتر باشه این میشه هر روز یکی بلند میشه .....

این چیزه عجیبی نیست مگر - مهدی موعد چی شد؟ مگر بیمارستان روحانی چی شد ؟ مگر مخابرات استان چی شد؟ مگر دانشگاه صنعتی بابل چی شد؟ این هم روش - اگه بشه امکانش باشه من هم به فکر اختلاس هستم - فردا اختلاس میکنم یک روز منه می برند میگم الان ندارم - بعد راست راست تو خیابان میگردیم
اگه کسی می دونه کجا میتونم بالا بکشم با ایمیل من تماس بگیره babolnews@gmail.com
نا شناس 10 شهريور 1389
با این اختلاس پروژه اختلاس در بابل یکی پس از دیگری تکمیل تر می شود!!!!!!!!( اول مخابرات بعد یکی از بانک های دولتی و حالا صندوق قرض الحسنه و انشاالله بعدی هم ......؟؟؟؟؟؟)
نا شناس 11 شهريور 1389
تعاونی اعتبار عام کشاورزان که ادعای دارای مجوز میکند مگر صندوق کشاورزان بابل برای فعالیت خود دارای مجوز ثبتی نبوده مهم فرایند کار است که مبنای بحران مالی در واحد اقتصادی است نه مجوز فعالیت کدام ارکان به کار شماها نظارت و کنترل دارد و تا بحال چه شد انشا..شما راست میگید اما با سرمایه های اندک مردم مظلوم و از همه جا بیخبر که به شماها اعتماد کردند و نزد شما سپرده گذاشتند چگونه برای خود سرمایه گذاری و هر روز املاک مختلف در سطح استان بنام موسسه میخرید این ایا بانکداری است و یا کلاشی شما در کدام طرحهای استانی برای اشتغال و بیکاری ورشد اقتصادی سرمایه گذاری کردید شماها در کدام بخش مولد اقتصادی سرمایه گذاری که منجر به تولید و ارزش افزوده برای شهروندان مازندرانی باشد نمودید مگر در بخش واسطه گری و در واقع در مقابل سیاستهای دولت مرکزی مقاومت و مقابله و باعث انحراف برنامه اقتصادی و توسعه ای استان شدید مدیران حوزه نظارتی و بازرسی استان باید این موضوع هارا برای حفظ منافع شهروندان و دولت دنبال کنند نه اینکه انها را به حال خود واگذار تا اتفاق اینچنینی بیفتد
یکی از پرسنل 11 شهريور 1389
سلام
طاعات و عبادات قبول
این حقیر بعنوان یکی ازپرسنل صندوق قرض الحسنه کشاورزان بابل لازم دیدم تا در مورد متن خبر ارسالی توضیحاتی ارائه بدم شاید پاسخی باشه به برخی از ابهامات موجود در ارتباط با این صندوق.
الف) در شرایط موجود که هیچیک از مقامات قضایی و انتظامی ادعای اختلاس مدیران صندوق رو مطرح نکردند تیتر خبر ارسالی غیر واقع و در خوش بینانه ترین حالت عجولانه انتخاب شده که در ایجاد جو نامناسب و تشویش اذهان خصوصا سپرده گذاران محترم موثر خواهد بود.در همچین شرایطی جو آرام و منطقی کمک بسیاری در حل مشکل خواهد داشت.
ب) فعالیت مضاعف کارکنان صندوق که در اظهارات یکی از سپرده گذاران بازتاب داشت موید تلاش بی وقفه مدیران و کارکنان صندوق در حل مشکل نقدینگی اون هستش.زمانیکه مجموعه پی به مشکل نقدینگی صندوق بردند تلاش گسترده ایی در حلش بخرج داد و با ایجاد ارتباطات گسترده سعی در پاسخگویی به خواسته های به حق سپرده گذاران داشت. اما متاسفانه تلاشها که گاها تا پاسی از شب ادامه داشت بی نتیجه ماند.ضمنا تلاش در جهت وصول مطالبات معوقه صندوق از دیگر تلاشهای مدیران و کارمندانش بوده.
ج)درمورد اهدای سکه باید عرض کنم که این امر مسبوق به سابقه بوده و در جریان قرعه کشی های قبلی هم درجهت تشویق سپرده گذاری به اوندسته از سپرده گذارانی که در قرعه کشی موفق نبودند هدایایی اهدا میشد.که این روند در این دوره هم ادامه داشته و ارتباطی با مشکل نقدینگی صندوق و احیانا اعتراضات مردمی نداشته.
د)همانگونه که مسئولین امر در تجمع مردمی فرمودند و شما بازتاب دادید:" در حال حاضر این صندوق مبلغ 40 میلیارد ریال به تعداد 12هزارسپرده گذار بدهکاراست و به همین اندازه نیز از مردم طلب دارد. "که این امر خود تیتر غیرواقع شما رو زیرسوال میبره؟سفارشات متعددی که توسط اعضای محترم شورای شهر بابل در جهت گره گشایی از مشکلات مالی مردم شده خود موید فعالیت گسترده صندوق بوده و هست.ه
اما
درمورد مشکل نقدینگی صندوق حرف بسیار هستش که لزومی در مطرح کردنش در این جایگاه وجود نداره اما در ورشکستگی صندوقها نمیشه از عمکرد ضعیف ناظرین غافل بود.نیروی انتظامی بعنوان متولی نظارت و بازرسی از صندوقها صلاحیت و دانش کافی در این امر رو نداره و نخواهد داشت.و لازمه تجدید نظر اساسی در این امر بشه.
درپایان ضمن اذعان به سومدیریت موجود در صندوق و بعنوان یکی از پرسنل عادی صندوق ضمن محق دانستن همه سپرده گذاران امیدوارم زمینه حضور کارکنان در جهت وصول مطالبات معوق و تزریق سرمایه جدید جهت خدمت رسانی به مردم با مطالب و تیترهای واقعی شما فراهم گردد.
والسلام
نا شناس 13 شهريور 1389
آقای عزیز که پرسنل صندوق کشاورزان هستید و نفستان از جای گرم بیرون میاد و با ثلاثت برای خودت چند بند صحبت کردی ؟ آیا تو درد دل اون بدبخت بیچاره را میدانی ؟ می دانی که در دلش چه غوغایی است ؟تأسفم از دولت و مملکت این است که به چه کسانی مجوز ثبت صندوق می دهند اصلا این مدیر عامل شما چند سال سابقه مدیریتی در بانک را داشت ؟ آیا پرسنل بانک بود؟ اگر بود یک صندوق که تنها بعنوان تک شعبه فعالیت می کند مسلماً حجم کار آن نباید گسترده باشد و حتی یک تحویلدار بانک هم فقط چند سال تحویلداری کرده بود هم می توانست از عهده آن بر بیاید . حتی شما یک معادله ساده حسابداری را هم نمی دانید و از زمان تشکیل صندوق کشاورزان یک بیلان هم نگرفتید که ببینید در کجای کار هستید صندوق و صندوقداری و از همه مهمتر بانک ها و موسسات و صندوقها امین مردم هستند باید بدانند سرمایه در گردش آنها چگونه است در صورت زیان و انحلال صندوق آیا سرمایه پاسخگوی طلبکاران است یاخیر ؟به نظر بنده ایجاد اینگونه رعب و وحشت بین عامه مردم باید مجازاتی در بر داشته باشد تا شهر و استان ما در امنیت کامل باشد و تیتر هر روزنامه و سایتی قرار نگیرد و جلوی صدور بی رویه ی این قبیل مجوزات را گرفت .
از پرسنل 21 شهريور 1389
ب)خدمت دوست عزیزمان باید عارض بشم که اتفاقا مدیرعامل صندوق کشاورزان خود از اولین مسئولین صندوق قرض الحسنه بسیجیان (موسسه مالی مهر امروزه وبانک مهراقتصاد آینده) در بابل بوده و بواسطه همین سابقه مالی در هیئت موسسین صندوق عضو بوده.
ج)برخلاف اظهار نظر این دوست عزیز علیرغم تک شعبه بودن صندوق کشاورزان تعداد اسناد مالی روزانه آنها بسیار بیشتر از برخی از حتی تعاونیهای اعتبار مستقر در محل بوده و تعداد 13000 عضو و سپرده گذار موید این ادعا میتونه باشه.
د)برخلاف ادعای این دوست عزیز باید عنوان بکنم در بین عوامل صندوق دوستانی با مدرک لیسانس ریاضی و حسابداری دیده میشن. این نبوده که کسی از گردشهای مالی و حسابداری بویی نبرده باشه و این دوست عزیز کاشف بعمل اومده باشه.حتما در بین اینهمه ورشکستگان مالی کسی از حسابداری سرش نمیشده !!خوب شما که اطلاع کافی و وافی دارید خودتون رو معرفی کنید تا این اتفاقات تکرارنشه.بعضی مواقع شرایطی پیش میاد که حتی خبره ترین حسابدار رو هم بیارید جوابگو نخواهد بود.
اما
دوست عزیز این حقیر بعنوان یک پرسنل عادی صندوق ادعایی نداشته و تنها خواستم به برخی از ابهامات مطرح شده پاسخ واقعی بدم.من اشتباهات مکرر مدیران رو نادیده نمیگیرم و مشکل بوجود اومده برای اعضا عمدتا متوسط جامعه رو غیرقابل توجیح میدونم اما نمیشه از خدمات صندوق غافل بود.شما که علی الظاهر خیلی مطلع تشریف دارید یه سرکی هم تو نامه های ارسالی شورای شهر بندازید تا از تعداد مکاتبات اعضا محترم شورای شهر با صندوق رو در جهت حل مشکلات مردم باخبر بشید.برای اینکه این دوست عزیزمون روشن بشن و خودشون رو عقل کل فرض نکنند تنها به یکی از مشکلات ناخواسته ایی که به صندوق وارد شده و ضربه سنگینی بهش وارد کرده بیان میکنم.
در حسابرسیهای مربوط به پایان سال دوره مالی 88 پرسنل با حجم وسیعی از جابجاییها و حساب سازیهای کاذب مواجه میشن که حکایت از اون داشت که مسئول پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتری صندوق با توجه به اعتماد مسئولین صندوق خیانت در امانت کرده و مبلغ کلانی رو به جیب زده.برآوردها از اختلاس تقریبا هشتصدمیلیون تومانی خبر میداد.با اطلاع مسئولین صندوق این فرد ضمن عزل از مسئولیتش مورد بازخواست جدی قرار گرفت اما با توجه به جایگاه این شخص و فرهنگی بودنشون و در جهت حفط آبرو سعی شد با توافقهای فی مابین مسئله حل شود اما متاسفانه این شخص علیرغم توافقات مطروحه اقدام به اس ام اس پراکنی در بین برخی مشتریان بزرگ نموده و کم کم این اس ام اس ها جو نامناسبی رو ایجاد کرد که ضمن خارج شدن مبالع میلیونی از حسابها ورشکستی صندوق از اس ام اس بصورت دهانی بین مردم پخش شد و آن شد که نباید میشد.شما که از معادلات ساده وپیشرفته حسابداری آگاهی دارید در این وضعیت کاری میتونستید بکنید؟
این تنهای یکی از مشکلات ناخواسته ایی بود که وضعیت صندوق رو اینگونه کرد.البته شخص مورد نظر فعلا بازداشت هستش و علی الظاهر به مبالغی از اختلاس اعتراف کرده.
نا شناس 3 اسفند 1389
تا كنون جز بي ادبي و بي نزاكتي ما هيچ گونه كمكي از مسئولين بابل نديده ايم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.